סיילספורס היא בין מערכות ה-CRM הטובות בעולם. כלי אדיר שאפשר להגמיש אותו ולייצר בתוכו מערכת ייעודית לכל סוג של ענף ופעילות. מעבר לפשטות, אינטואיטיביות ואפשרות תשלום פר-שימוש, סיילספורס מציעה אינספור אפליקציות כתוספות לארגון.
סיילספורס היא מערכת גדולה מאד המתאימה לארגונים גדולים, ושני החסרונות הבולטים בה הוא הצורך להסתמך על צוות מטמיעים שיהיה בקיא בה מספיק, וכמובן המחיר. עלות משתמש נעה בד"כ בין 80- 300 דולר, והיא אף תכפיל את עצמה אם תרצו לייצר אינטגרציות (כי אלו נכללות במהדורות התמחור המתקדמות יותר הכוללות תמיכת API).
כמו כן, כדי למצוא מטמיעים טובים שמסוגלים ללמוד נון סטופ את אינספור האפשרויות שהיא מציעה ומוציאה בקצב מסחרר, תצטרכו כנראה להתאמץ.
בנוסף, עלות פר שימוש תהא גם אם למשתמש אין הרשאה או שאין לו הידע לשימוש נבון בכלי, וכך מנצל אחוז אפסי ממנו. כלומר סיילספורס חסרה הגמישות בתשלום עבור כלים ואפליקציות פר הפקת תפוקה מהן בפועל.
היות ועולם הסיילספורס הוא רחב מאד רוב המטמיעים נמצאים בשער הכניסה. ברגע שהם נכנסים אליו ומתחילים להתעסק במערכת, הם מכירים אספקטים מסוימים, אך כדי להפיק מסיילספורס את היעילות המקסימלית, יש להיחשף לטווח רחב של אפליקציות ככל הניתן ועם זאת להתמקד ולהתמקצע בכל מודול שהיא מציעה.
החברות מגיעות ממגוון תחומים בתעשייה ולכל אחת יישמנו פתרון שונה במחלקות השונות, תוך התחשבות בשימור ושיפור מתודולוגיית העבודה הקיימת.
התהליכים השונים שבהם נתנו פתרון ייחודי המותאם לצרכי הארגון באמצעות מערכת Salesforce:
Salesforce Cloud מבקש לייצר תהליך מכירה חלק ככל הניתן, כזה שמאפשר לרוכש לעבור מערוץ או מכשיר או לשני בלי שום תחושת קושי או התנגדות. בין השאר סיילספורס מציעה לעשות זאת תוך שימוש בכלי Pardot כדי לייצר אינטראקציה שתהיה משמעותית עבור הלקוח, וכך צינור המכירה יאפשר לצוות המכירות לסגור יותר עסקאות וביתר קלות.
סיילספורס מסייעת למעשה רבות בחלק הקדם מכירתי, הוא השיווק, ביצירת חומרים ופלטפורמות שיווקיות שבאמצעותן "תופסים" את הליד המגיע למחלקת המכירות. כך שגם על-ידי ערוצי קידום אורגניים, וובינר, דפי נחיתה ואירוע חברה, אפשר לאסוף את הדאטה אל הסיילספורס ולצייד את צוות המכירות עם מכלול המידע.
סיילספורס דוגלת בייעול באמצעות אוטומציה וכך ניתן לאסוף מידע פיננסי, לאגד מסמכים של ועבור הלקוח ולייצר זרימת עבודה. יש אפשרות לייצר אינטגרציה של סיילספורס עם מערכות חשבונאיות לצורך גביית תשלומים.
באמצעות כלים כגון Financial Services Cloud (FSC) סיילספורס מציעה לבדוק כיצד להפחית הוצאות, להניע יעילות ובד בבד לשמור על קשר מחייב מצד הלקוח. כמובן שגם לנושא רגולציה, פרטיות ואבטחת מידע ניתן מקום מרכזי בפלטפורמה זו כמו בשאר הכלים שלה, אך כאן ובחלק הקשור ב- IT, בעיקר.
בסיילספורס מדגישים כי חווית העובד היא קריטית ולכן מציעים כלים בהתאם. כך ניתן למצוא כלים כגון Communitive, Chatter שבאמצעותם מתקשרים העובדים עם לקוחות ועם קולגות. בחברות בהן מבקשים לעודד ולהקל על שיתוף פעולה בין צוותים וגם לפתח עובדים יש אפשרות להשתמש ב- Trailhead שבעצם עוזר להכיר טוב יותר את המערכת עצמה ולייעל את העבודה בתוכה, למען הארגון.
Salesforce Lightning הוא מהכלים המוכרים יותר של סיילספורס שמאפשר לבנות מאפס ובאופן הכי מותאם לתהליכי הארגון, כל תהליך או סדר עבודה שרוצים להתקין כנוהל במסגרת ניהול משאבי אנוש. בין אם זה הערכת עובדים, תחרות או תמריץ כדי לעודד פרודוקטיביות ולפתור בעיות, זו המסגרת המתאימה שגם אינה מצריכה כתיבת קוד ויכולות תכנות כדי להנות ממנה.
כלים רלוונטיים עבור ההנהלה הם תמיד נתונים ויזואליים שמציגים ROI. Tableau CRM הוא הכלי שנתחבר אליו אם נרצה לבדוק את חוזק הארגון באספקט מסוים, נאמנות לקוחות למותג, או היכן לשפר שירות הלקוחות שלנו. הכלי מחובר כמובן ישירות ל-CRM ויכול לקרוא ולנתח אוטומטית מיליוני שורות ונתונים ולהציגם כתחזית. בזמנים בהם מנהלים צריכים לתת תשובות מהירות ומבוססות לשאלות קריטיות, זה הכלי שמאפשר לאגד כמות עצומה של מידע לכדי מסקנות ולכן הוא מתאים בעיקר לארגונים גדולים ברמת האנטרפרייז.
מצד ניהול פרויקטים סיילספורס אינה ייעודית לכך ויחסית מוגבלת. יש כמובן כלי תקשורת פנימיים ואפשרויות לייצר תזכורות באופן המסייע בניהול פרויקטים שוטפים, אך המיקוד שלה הוא בעיקרו בשיווק ומכירות, סחר ו-IT, ולא ניהול פרויקטים. ניתן למצוא במרקטפלייס של סיילספורס אינספור כלים קיימים וחדשים, אותם מציעים שותפים עסקיים שלה. אך כאמור לצורך ליווי פרויקטים מורכבים וארוכי טווח ולארגונים שרוצים לייצר אבני דרך ומעקב על פרויקטים, סיילספורס אינה הפתרון האולטימטיבי כלל ועיקר.
הלקוחות הינם לקוחות שהפתרונות עבורם נבנו על גבי מערכת Salesforce יחד עם שימוש במערכת Make ליצירת אוטומציות ואינטגרציות מול מערכות אחרות הקיימות בארגון ויצירת תסריטים מסובכים ככל שיהיו.